Regulamin sklepu

Regulamin sklepu internetowego bezokularow.pl

Rozumiemy, że regulaminy nie są najprzyjemniejszą lekturą, dlatego aby ułatwić Ci jego odbiór poniżej garść naszym zdaniem najważniejszych kwestii.
 

✓ Sklep internetowy jest własnością eCommerce Factory Spółka Akcyjna.

✓ W razie jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości dotyczących regulaminu lub zakupów w naszym sklepie internetowym, możesz skontaktować się z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem e-mail: kontakt@bezokularow.pl (wszystkie formy kontaktu z nami znajdziesz w pkt I ust. 4 poniżej).

✓ Kupującemu, który jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem (niżej w sekcji ‘Słowniczek’ wyjaśniamy co oznaczają te pojęcia), który zawarł umowę sprzedaży za pośrednictwem naszego sklepu internetowego przysługuje prawo do odstąpienia od tej umowy bez podawania przyczyny, u nas, w terminie 30 dni od dnia otrzymania towaru, a w przypadku umowy sprzedaży obejmującej wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – początek terminu jest liczony od otrzymania ostatniego towaru, partii lub części.

✓ Pamiętaj, że istnieją wyjątki kiedy prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość Konsumentowi lub Przedsiębiorcy-Konsumentowi nie przysługuje, m.in. nie przysługuje w odniesieniu do umowy: (a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu, a także (b) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta/przedsiębiorcy-konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

✓ W przypadku, gdy dostarczony towar będzie w jakikolwiek sposób niezgodny z umową (np. okaże się niekompletny), przysługuje Ci prawo do złożenia reklamacji. Odpowiedź na reklamację jest udzielana w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

✓ W celu umożliwienia Ci korzystania z naszego sklepu internetowego, w tym założenia i prowadzenia konta oraz składania i realizowania zamówień, przetwarzamy Twoje dane osobowe. Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Poniżej cała treść regulaminu sklepu internetowego. Jeśli wolisz zapoznać się z treścią regulaminu w trybie offline na swoim urządzeniu - pobierz treść regulaminu w formacie pdf pod linkiem: [Regulamin sklepu internetowego obowiązujący od 29.03.2024 r.].


SPIS TREŚCI

I. Postanowienia ogólne.

II. Słowniczek.

III. Wymagania techniczne i ogólne zasady korzystania ze Sklepu.

IV. Usługi Elektroniczne.

V. Zasady tworzenia Konta.

VI. Zasady zawierania Umowy Sprzedaży.  

VII. Umowa Sprzedaży Subskrypcyjnej.

VIII. Informacja o prawie do odstąpienia od Umowy Sprzedaży oraz Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej.

IX. Reklamacja z tytułu Umowy Sprzedaży oraz Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej (niezgodność Towaru z umową).

X. Dostawa.

XI. Płatności.

 XII. Opinie i Oceny.

XIII. Treści Klientów.

XIV. Dane osobowe.

XV. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.

XVI. Postanowienia końcowe.

 

--------------------------------------------------------------
I. Postanowienia ogólne.

1. Niniejszy regulamin („Regulamin”) określa zasady i warunki działania i korzystania ze sklepu internetowego działającego pod adresem www.bezokularow.pl („Sklep”) oraz zasady i warunki dokonywania zakupów za pośrednictwem Sklepu.

2. Regulamin w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną stanowi regulamin, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344 ze zm., dalej jako “UŚUDE”).

3. Sklep jest prowadzony przez eCommerce Factory S.A. z siedzibą w Żydowo, ul. Ojca Świętego Jana Pawła II 21, 62-241 Żydowo, zarejestrowaną w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000413308, której dokumentacja spółki jest przechowywana w IX Wydziale Gospodarczym Krajowego Rejestru Sądowego Sądu Rejonowego Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, NIP 7842472648, o kapitale zakładowym wynoszącym 900 796,00 zł pokrytym w całości (“Sprzedawca”/”Usługodawca”).  

4. Kontakt ze Sprzedawcą jest możliwy:

a) za pomocą poczty elektronicznej pod adresem: kontakt@bezokularow.pl

b) pocztą tradycyjną, na adres korespondencyjny: eCommerce Factory S.A., ul. Ojca Świętego Jana Pawła II 21, 62-241 Żydowo

c) telefonicznie pod nr tel.: +48 22 113 44 42 lub +48 732 080 872

Sprzedawca umożliwia także kontakt poprzez Formularz Kontaktowy oraz Czacie dostępnym na stronie Sklepu, a także profile społecznościowe Sprzedawcy na Facebooku oraz na Instagramie. Sprzedawca na wysłane zapytania, odpowiada w godzinach dostępności pracowników Sprzedawcy odpowiedzialnych za bieżącą obsługę Klientów, tj. od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce, w godzinach od 8 do 16.

5. Sprzedawca wyznaczył punkt kontaktowy do kontaktu zarówno z organami państw członkowskich, Komisji i Rady Usług Cyfrowych, jak i klientami Sklepu pod adresem mailowym kontakt@bezokularow.pl. Punkt kontaktowy funkcjonuje w godzinach dostępności, o których mowa w ust. powyżej (“Punkt kontaktowy”). Komunikacja jest możliwa w języku polskim oraz angielskim.

6. Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu prowadzi w szczególności sprzedaż Towarów m.in. w postaci soczewek kontaktowych, w tym również w formie subskrypcji oraz okularów przeciwsłonecznych. Ponadto, w ramach działalności Sprzedawcy za pośrednictwem Sklepu świadczone są następujące bezpłatne usługi elektroniczne: Prezentacja Towarów; Formularz Zamówienia; Czat; Konto; Wirtualny Gabinet; Opinie oraz Oceny; Formularz Kontaktowy; Lead Magnet (w tym Newsletter), a także Blog.

7. Przed skorzystaniem ze Sklepu, w tym każdej poszczególnej Usługi Elektronicznej dostępnej za jego pośrednictwem, Klient zobowiązany jest zapoznać się z niniejszym Regulaminem oraz Polityką Prywatności.

 

II. Słowniczek.

1. Konsument - osoba fizyczna posiadająca pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych dokonująca ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. W przypadku Konsumentów osób fizycznych o ograniczonej zdolności do czynności prawnych, do dokonywania czynności prawnych ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, wymagana jest  zgoda przedstawiciela ustawowego tej osoby fizycznej.

2. Przedsiębiorca-Konsument - osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą zawierająca umowę ze Sprzedawcą bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

3. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, które w ramach tej działalności i na jej potrzeby dokonują ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu czynności prawnej bezpośrednio związanej z tą działalnością.

4. Koszyk - element oprogramowania Sklepu, umożliwiający przegląd wybranych przez Klienta Towarów do zakupu, a także umożliwiający weryfikację i modyfikację danych Zamówienia, w szczególności dot. ilości i ceny sprzedaży Towarów.

5. Klient - każdy użytkownik Sklepu, w tym Kupujący.

6. Kupujący - Konsument, Przedsiębiorca albo Przedsiębiorca na prawach Konsumenta, który zawarł ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży lub Umowę Sprzedaży Subskrypcyjnej za pośrednictwem Sklepu, tj. na odległość.

7. Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, tj. za pośrednictwem Sklepu, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron tej umowy, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.

8. Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawwach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2759 ze zm, dalej jako “Ustawa o prawach konsumenta”).

9. Umowa Sprzedaży - umowa zawierana za pośrednictwem Sklepu, tj. na odległość pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym na zasadach określonych w Regulaminie, przez którą Sprzedawca zobowiązuje się przenieść na Kupującego własność Towaru i wydać mu ten Towar, a Kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić Sprzedawcy cenę.

10. Umowa Sprzedaży Subskrypcyjnej - umowa zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym  za pośrednictwem Sklepu na cykliczny zakup i dostawę wybranych przez Kupującego soczewek kontaktowych dostępnych w Sklepie.

11. Usługa Elektroniczna - usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klienta drogą elektroniczną, tj. za pośrednictwem Sklepu, wymienione w pkt. I ust. 6 Regulaminu oraz w odrębnym regulaminie w przypadku Wirtualnego Gabinetu.

12. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta, uzewnętrznione przez niego za pośrednictwem Formularza Zamówienia w sposób umożliwiający identyfikację Kupującego, Towarów stanowiących przedmiot Umowy Sprzedaży lub Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej (Zamówienie Subskrypcyjne), sposobu i kosztów dostawy, metody płatności oraz cenę sprzedaży.

13. Towar - produkt będący rzeczą ruchomą w rozumieniu prawa cywilnego, zaprezentowany przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu, który może zostać w Sklepie zakupiony.

14. Treści Klienta — wszelkie dane lub informacje wytwarzane lub dostarczane przez Klientów w ramach korzystania ze Sklepu lub Portali Społecznościowych Sprzedawcy, w szczególności:

a) opinie o Towarach, Sklepie lub Sprzedawcy,

b) komentarze pod postami blogowymi w Sklepie,

c) komentarze oraz opinie na profilach Sklepu w portalach społecznościowych (Facebook, Instagram) oraz na kanale YouTube (łącznie “Portale Społecznościowe”).

15. Newsletter - treść cyfrowa dostarczana w sposób ciągły, polegająca na nieodpłatnym przesyłaniu treści handlowych, promocyjnych i edukacyjnych przez Sprzedawcę, na zasadach określonych w Regulaminie Lead Magnet.

16. Lead Magnet - Treści cyfrowe (w tym Newsletter) dostarczane w zamian za podanie danych osobowych na podstawie Umowy o dostarczenie Lead Magnet, zawieranej i realizowanej na zasadach określonych w Regulaminie Lead Magnet (link podany w definicji powyżej).

17. Wirtualny Gabinet - usługa elektroniczna świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klientów, której warunki reguluje odrębny Regulamin Wirtualnego Gabinetu.

 

III. Wymagania techniczne i ogólne zasady korzystania ze Sklepu.

1. Do prawidłowego i pełnego korzystania przez Klientów ze Sklepu niezbędne są:

a) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne połączone z siecią internet;

b) posiadanie jednej ze standardowych przeglądarek internetowych w aktualnej wersji, takich jak: Mozilla Firefox, Internet Explorer, Opera, Google Chrome, Safari, Microsoft Edge;

c) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript;

d) posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (jednak do samego przeglądania asortymentu Sklepu, przeglądania Ocen i Opinii oraz przeglądania Bloga Klient nie potrzebuje konta e-mail);

e) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768;

f) ponadto, w celu złożenia i realizacji Zamówienia konieczne jest posiadanie przez Klienta numeru telefonu.

2. Klient jest zobowiązany do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, dobrymi obyczajami oraz niniejszym Regulaminem, mając w szczególności na uwadze poszanowanie dóbr osobistych zarówno Sprzedawcy jak i osób trzecich oraz praw autorskich i praw własności intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich. Obowiązuje zakaz dostarczania przez Klientów za pośrednictwem Sklepu treści o charakterze bezprawnym.

3. Wszystkie prawa do Sklepu, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do nazwy Sklepu, domeny internetowej, strony Sklepu, w tym teksty, grafiki, logotypy zamieszczone w Sklepie, Blogu, Formularzu Zamówienia, Newsletterze są własnością Sprzedawcy bądź zostały użyte przez Sprzedawcę za zgodą uprawnionych osób trzecich i objęte są ochroną prawa autorskiego oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Korzystanie z zamieszczonych w Sklepie treści dozwolone jest w ramach własnego użytku osobistego zgodnie z przepisami prawa autorskiego. W pozostałym zakresie, zabronione jest kopiowanie zdjęć i innych materiałów graficznych oraz tekstów zamieszczonych w Sklepie, w tym ich udostępnianie w Internecie bez pisemnej zgody Sprzedawcy pod rygorem nieważności lub innej osoby trzeciej, posiadającej do nich prawa.

4. W celu zapewnienia bezpieczeństwa komunikatów i danych przekazywanych w Sklepie, Sprzedawca podejmuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne służące zapobieganiu pozyskania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych przez Internet. Sprzedawca zapewnia bezpieczeństwo transmisji danych przekazywanych w Sklepie poprzez stosowanie protokołu SSL.

5. Sprzedawca informuje, że pomimo stosowania zabezpieczeń, o których mowa ust. 4 powyżej korzystanie z sieci Internet oraz usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z ryzykiem poniesienia szkody na skutek zagrożeń występujących w Internecie, a w szczególności włamania do systemu informatycznego Klienta, przejęcia haseł lub innych danych przez osoby trzecie, zainfekowania systemu informatycznego Klienta wirusami lub innym szkodliwym oprogramowaniem. W celu zminimalizowania ww. zagrożenia Sprzedawca rekomenduje korzystanie przez Klientów z programów antywirusowych lub środków chroniących prywatność Internecie.

IV. Usługi Elektroniczne.

1. Prezentacja Towarów (“Prezentacja Towarów”) to bezpłatna usługa elektroniczna za pośrednictwem, której Sprzedawca przedstawia asortyment Sklepu. Prezentowane Towary są nowe i oryginalne. Klient w każdej chwili i bez podania przyczyny może zaprzestać korzystać z ww. usługi elektronicznej poprzez zamknięcie przeglądarki internetowej ze stroną Sklepu.

2. Usługa Formularza Zamówienia (“Formularz Zamówienia”) to usługa elektroniczna dostępna za pośrednictwem Sklepu za pomocą, której  Klient składa Zamówienie pojedyncze, zgodnie z procedurą przewidzianą w punkcie VI Regulaminu, a w zakresie Zamówienia Subskrypcyjnego w punkcie VII, co w konsekwencji ma doprowadzić do dokonania zakupu Towarów. Usługa świadczona jest nieodpłatnie i ma charakter jednorazowy. Usługa ulega zakończeniu bezpośrednio po złożeniu Zamówienia.

3. Usługa Formularza Kontaktowego (“Formularz Kontaktowy”) to bezpłatna usługa elektroniczna, polegająca na wysłaniu za pomocą formularza umieszczonego na stronie Sklepu wiadomości do Sprzedawcy. Rezygnacja z powyższej usługi możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do Sprzedawcy.

4. Usługa Konta (“Konto”) to bezpłatna usługa elektroniczna, która polega na udostępnieniu Klientowi dedykowanego panelu w ramach strony Sklepu, za pomocą którego Klient może w szczególności przechowywać swoje dane osobowe, w tym teleadresowe w celu realizowania przyszłych zakupów w Sklepie, aktualizować te dane, dokonywać Zamówień, dodawać produkty do przechowalni, śledzić stan realizacji Zamówień, zyskać dostęp do historii Zamówień, a także wziąć udział w programie poleceń, którego warunki reguluje odrębny regulamin dostępny na Koncie Klienta. Zasady dokonania rejestracji oraz rezygnacji z usługi zostały szczegółowo opisane w pkt. V Regulaminu.

5. Usługa czatu (“Czat”) - w Sklepie Sprzedawca zaimplementował wtyczkę czatu Messenger, za pomocą której Klienci poprzez kliknięcie przycisku czatu widocznego na dole strony Sklepu mogą nawiązać kontakt ze Sprzedawcą. Po drugiej Stronie, Klient otrzyma odpowiedź w godzinach dostępności pracowników Sprzedawcy odpowiedzialnych za bieżącą obsługę Klientów (godziny dostępności - patrz pkt. I ust. 4 Regulaminu). Rozpoczęcie i prowadzenie rozmowy ze Sprzedawcą w ten sposób jest możliwe wyłącznie dla osób zalogowanych posiadających aktywne konto w aplikacji Messenger lub konto Facebook. Rozmowy ze Sprzedawcą są zapisywane w Messengerze. Dostawcą ww. funkcjonalności Sklepu jest Meta Platforms Ireland Limited. Rozmowa za pośrednictwem Czatu nie różni się wiele od zwykłej rozmowy za pośrednictwem usługi Facebook Messenger. Rozpoczęcie świadczenia usługi rozpoczyna się w momencie napisania wiadomości do Sprzedawcy za pośrednictwem Czatu. Usługa jest świadczona przez czas określony, tj. od momentu zainicjowania kontaktu przez Klienta do momentu zakończenia rozmowy w ramach danego Czatu. Sprzedawca może odmówić odpowiedzi na zadane pytanie w wypadku pytań niezwiązanych z działalnością Sklepu, sprzecznych z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, dobrymi obyczajami lub Regulaminem, o czym Sprzedawca poinformuje rozmówcę. Rezygnacja z powyższej usługi możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do Sprzedawcy w ten sposób, jednak konto Klienta w Facebook/Messenger pozostanie powiązane z dotychczas podjętą konwersacją i Klient może zapoznać się z treścią poprzednich rozmów na swoim koncie Facebook/Messenger. Okienko Czatu jest dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, jednak Sprzedawca odpowiada w godzinach dostępności pracowników Sprzedawcy. Klient każdorazowo otrzymuje za pośrednictwem Czatu automatyczną wiadomość o otrzymaniu zapytania przez Sprzedawcę.  

6. Usługa elektroniczna Newslettera daje Klientom możliwość zapisania się przez nich do Newslettera Sprzedawcy poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola na stronie Sklepu. Jest ona świadczona nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient w każdej chwili i bez podania przyczyny może zrezygnować z otrzymywania Newslettera poprzez kliknięcie linku anulującego subskrybcję w treści otrzymywanych wiadomości e-mail.

7. Usługa Bloga z możliwością komentowania postów (“Blog”) to bezpłatna usługa elektroniczna w postaci internetowego bloga dostępnego w Sklepie prowadzonego w formie poradników. Korzystanie z Bloga możliwe jest po przejściu w odpowiednią zakładkę na stronie Sklepu (zakładka - Poradniki). Blog jest dostępny dla wszystkich odwiedzających Sklep bez potrzeby podawania jakichkolwiek danych czy rejestracji Konta. W ramach Bloga Sprzedawca publikuje artykuły związane z profilem działalności Sprzedawcy i asortymentem Sklepu. Sprzedawca umożliwia dodawanie komentarzy zarówno Klientom zalogowanym jak i niezalogowanym, w tym nieposiadającym Konta w Sklepie, pod wpisami na Blogu. Komentarze Klientów wyrażają ich własną opinię i nie stanowią opinii Sprzedawcy. Warunki dopuszczalnych komentarzy (treści Klientów), zasady ich weryfikacji oraz mechanizm zgłaszania niedozwolonych treści opisane są w punkcie XIII Regulaminu dot. Treści Klientów. Klient według własnego wyboru może publikować komentarze pod pseudonimem albo pod imieniem lub nazwiskiem. Ponadto Klient w procesie dodawania komentarza jest zobligowany podać swój adres e-mail, który jest wykorzystywany jedynie do celów zapewnienia bezpieczeństwa Sklepu i możliwości zareagowania przez Sprzedawcę, w przypadku opublikowania przez Klienta niedozwolonej treści w rozumieniu pkt. XIII Regulaminu. Adres e-mail Klienta nie podlega publikacji. Komentarz pojawi się pod danym postem blogowym w momencie jego zaakceptowania przez Sprzedawcę. Klient w każdej chwili i bez podania przyczyny może zaprzestać korzystać z Bloga poprzez zamknięcie przeglądarki internetowej z zakładką Bloga.

8. Usługi elektroniczne Opinia oraz Oceny (“Opinie i Oceny”) polegają na umożliwieniu wyłącznie zalogowanym Klientom publikacji indywidualnych wypowiedzi na temat Towarów prezentowanych w Sklepie na zasadach opisanych w pkt. XII Regulaminu. Opinia i Ocena pojawiają się pod danym Towarem w momencie ich zaakceptowania przez Sprzedawcę. Rezygnacja z ww. usług jest możliwa w każdej chwili i polega na zaprzestaniu dodawania Opinii oraz Oceny przez Klienta.

9. Usługi Elektroniczne świadczone są przez Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, z zastrzeżeniem ograniczonej dostępności konsultantów w usłudze Czatu oraz specyfiki świadczenia usługi Newsletter i  jego okresowego przesyłania.

10. Zachowanie zgodności Usług Elektronicznych z umową o dostarczanie danej usługi cyfrowej (ww. Usług Elektronicznych) nie wymaga instalowania przez Klienta ich aktualizacji.

11. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, by świadczone usługi w ramach Sklepu odbywały się na najwyższym poziomie, co nie wyklucza jednak możliwości czasowego wstrzymania dostępności Sklepu w szczególności w przypadkach konieczności przeprowadzenia konserwacji, przeglądu, modernizacji lub rozbudowy Sklepu.

12. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w dostawie Usług Elektronicznych, w tym z uwagi na przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą techniczną Klienta.

13. Reklamacje dotyczące Usług Elektronicznych można zgłaszać m.in. pisemnie, drogą mailową bądź za pośrednictwem Formularza Kontaktowego. Dane kontaktowe Sprzedawcy znajdują się pkt I ust. 4 Regulaminu. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji oraz rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej ze świadczonymi przez Sprzedawcę usługami. Kryteria oceny zgodności Usług Elektronicznych z umową o dostarczenie tej usługi są określone w art. 43k ust. 1-2 Ustawy o prawach konsumenta. Reklamacje będą rozpatrywane przez Sprzedawcę w terminie 14 dni.

 

V. Zasady tworzenia Konta.

1. W celu utworzenia Konta, Klient obowiązany jest dokonać rejestracji. Rejestracja nie jest jednak niezbędna do złożenia Zamówienia, co nie dotyczy Zamówienia Subskrypcyjnego do złożenia którego wymagane jest posiadanie i zalogowanie się do aktywnego Konta.

2. Rejestracja odbywa się poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego udostępnianego na stronie Sklepu.

3. Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz zapoznanie się z treścią Polityki Prywatności, a także podanie danych osobowych w formularzu rejestracji oznaczonych jako obowiązkowe, tj. adres e-mail, numer telefonu oraz ustawienie hasła.

4. Minimalna długość hasła to 4 znaki. Ustawionego hasła nie wolno ujawniać osobom trzecim. W przypadku podejrzenia wejścia w posiadanie hasła przez osobe trzecią Klient powinien niezwłocznie podjąć próbę zresetowania hasła oraz poinformować o zaistniałej sytuacji Sprzedawcę.

5. Umowa o dostarczenie usługi Konta zostaje zawarta w momencie prawidłowego ukończenia procesu rejestracji przez Klienta.

6. Po zakończonej rejestracji Sprzedawca niezwłocznie przesyła Klientowi na jego adres poczty elektronicznej potwierdzenie założenia Konta wraz z linkiem pod którym Klient może uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu (obowiązującego go w chwili założenia Konta) w formacie pdf.

7. Uzyskanie dostępu do panelu Konta Klienta jest możliwe po uzupełnieniu w zakładce logowania na stronie Sklepu łącznie: loginu, którym jest adres poczty elektronicznej Klienta oraz aktualnego hasła ustawionego przez Klienta.

8. Usługa Konta realizowana jest przez czas nieoznaczony. Klient może w każdej chwili i bez podania przyczyny usunąć swoje Konto poprzez skorzystanie z opcji usuń konto dostępnej w panelu Konta. Ponadto, na podstawie art. 27 i n. Ustawy o prawach konsumenta, Klient może odstąpić od umowy o dostarczanie usługi Konta bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od ww. umowy można złożyć w dowolnej formie, na dane kontaktowe Sprzedawcy (pkt. I ust. 4 Regulaminu). Sprzedawca usuwa Konto niezwłocznie po skorzystaniu przez Klienta z opcji usuń konto lub po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, o którym mowa w niniejszym ustępie.

9. Niezwłocznie po zawarciu umowy o dostarczenie Konta, Sprzedawca tworzy Konto na podstawie danych podanych przez Klienta w procesie rejestracji.

10. W przypadku braku udzielenia Klientowi dostępu do Konta niezwłocznie po zawarciu umowy o dostarczenie Konta, Klient wzywa Sprzedawcę do niezwłocznego udzielenia dostępu do usługi Konta. Wezwanie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane m.in. za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w pkt. I ust. 4 Regulaminu. W przypadku, gdy Sprzedawca nie udzieli Klientowi dostępu do usługi Konta niezwłocznie po otrzymaniu wezwania, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Klient może odstąpić od umowy o dostarczenie Konta.

11. Niezależnie od postanowień ust. 10 powyżej, w przypadku braku udzielenia Klientowi dostępu do usługi Konta, Klient może odstąpić od umowy o dostarczanie usługi Konta bez wcześniejszego wzywania Sprzedawcy do udzielenia dostępu do Konta, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z okoliczności, o której mowa art. 43 (j) ust. 5 Ustawy o prawach konsumenta.

12. W przypadku zapomnienia bądź utraty hasła do Konta, Klient powinien skorzystać z funkcjonalności zresetowania hasła. Zmiana hasła następuje na wniosek Klienta - właściciela Konta, po potwierdzeniu jego tożsamości, co następuje za pomocą wiadomości e-mail wysłanej na adres e-mail Klienta.

13. W przypadku korzystania przez Klienta z Konta w sposób sprzeczny z zasadami, o których mowa w pkt. III ust. 2 Regulaminu, Sprzedawca może wypowiedzieć Klientowi umowę o dostarczenie Konta ze skutkiem natychmiastowym. Wypowiedzenie, o którym mowa następuje poprzez złożenie Klientowi przez Sprzedawcę oświadczenia za pomocą poczty elektronicznej. Sprzedawca usuwa Konto niezwłocznie po otrzymaniu przez Klienta ww. oświadczenia.

14. Usunięcie Konta w przypadkach, o których mowa w niniejszym punkcie ust. 8 oraz ust. 13 powyżej nie wpływa na realizację Umów Sprzedaży zawartych pomiędzy Klientem a Sprzedawcą przed datą usunięcia Konta, jednak w przypadku aktywnej Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej usunięcie Konta jest równoznaczne z rozwiązaniem tej umowy w stosunku do niezrealizowanych jeszcze poszczególnych Zamówień Subskrypcyjnych w ramach subskrypcji (nie dotyczy to jednak sytuacji, gdy usunięcie Konta ma miejsce na dzień przed planowaną realizacją Zamówienia Subskrypcyjnego lub w tym dniu, w takim przypadku takie pojedyncze Zamówienie Subskrypcyjne zostanie jeszcze normalnie zrealizowane, a w pozostałej części Umowa Sprzedaży Subskrypcyjnej ulega rozwiązaniu).

 

VI. Zasady zawierania Umowy Sprzedaży.

1. Prezentacja Towarów, opisy, ceny, reklamy oraz wszelkie inne informacje zawarte na stronie Sklepu dotyczące asortymentu Sprzedawcy nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie skierowane do Klientów do składania ofert zawarcia Umowy Sprzedaży albo Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej.  

2. Zamówienia Klienci składają przy użyciu Formularza Zamówienia.

3. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga posiadania Konta. Składanie Zamówień na Towary znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami punktu V Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta, tj. w trybie gościa, z zastrzeżeniem Zamówienia Subskrypcyjnego, którego możliwość złożenia jest przewidziana wyłącznie dla zalogowanych Klientów.  

4. W celu zawarcia ze Sprzedawcą Umowy Sprzedaży:

a) Klient dokonuje wyboru Towaru, znajdującego się w sprzedaży w chwili dokonywania zakupu, tj. spośród Towarów dostępnych (Towary niedostępne są zawsze wyraźnie oznaczane, tak aby Klient został poinformowany o braku dostępności), zgodnie z jego opisem i ceną oraz określając jego ilość; a w przypadku zamówienia na soczewki kontaktowe, podaje parametry korekcyjne Towaru;  

b) Klient kompletuje Zamówienie korzystając z Koszyka i podejmując kolejne czynności techniczne zmierzające do złożenia Zamówienia w oparciu o wyświetlane mu komunikaty oraz informacje dostępne w Sklepie;

c) jeżeli Klient posiada aktywny kod rabatowy może go podać w procesie zakupowym w miejscu do tego wyznaczonym;

d) jeśli Klient kupuje dany Towar w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, w Formularzu Zamówienia powinny znaleźć się dane firmy Klienta, tj. nazwa, adres oraz NIP działalności;

e) po podaniu przez Klienta wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące: przedmiotu Zamówienia, jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych Towarów, metody płatności oraz wybranej formy dostawy;

f) Klient potwierdza zapoznanie się i akceptację Regulaminu. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale niezbędna w celu zawarcia Umowy Sprzedaży;

g) kliknięcie przez Klienta przycisku “Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” jest równoznaczne ze złożeniem przez Klienta oferty zakupu wybranego Towaru.

5. W celu uniknięcia wątpliwości, złożenie Zamówienia przez Klienta - nawet, jeżeli zostało od razu opłacone -  jest równoznaczne ze złożeniem Sprzedawcy oferty zakupu określonego Towaru. Umowę Sprzedaży uważa się za zawartą dopiero w momencie otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w ust. 7  poniżej.

6. Klient zobowiązany jest do podania prawidłowego i dokładnego adresu, pod który ma zostać dostarczony zamówiony Towar. W przypadku podania przez Klienta błędnego lub niedokładnego adresu, Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu zamówionego Towaru.

7. Po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie potwierdza złożenie Zamówienia przez Klienta i przyjęcie go do realizacji poprzez przesłanie Klientowi wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia wraz z nadanym numerem Zamówienia oraz linkiem pod którym Klient może uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w formacie pdf. Ww. wiadomość e-mail stanowi potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem.

8. W przypadku wyboru przez Klienta płatności obsługiwanych przez zewnętrzny system płatności PayU, Klient jest zobowiązany zrealizować płatność niezwłocznie po przejściu na stronę operatora płatności po kliknięciu w toku składania Zamówienia przycisku “Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”. W przypadku, gdy Klient nie zrealizuje płatności niezwłocznie, Zamówienie otrzyma status “Oczekuje na płatność” i Sprzedawca w terminie co najmniej 1  dnia od dokonania Zamówienia zwróci się do Klienta mailowo z przypomnieniem o dokonaniu płatności wraz z możliwością wygenerowania nowego linku do płatności, zmiany formy płatności lub anulowania Zamówienia. Anulowanie Zamówienia przez Klienta lub brak odpowiedzi na ww. wiadomośc e-mail przez Klienta w terminie 3 dni od jej wysłania powoduje, że Zamówienie zostaje anulowane, o czym Sprzedawca poinformuje Klienta za pośrednictwem wiadomości e-mail. Przy wyborze płatności obsługiwanych przez zewnętrzny system płatności PayU, ewentualne zmiany w Zamówieniu są możliwe do momentu zrealizowania płatności. W tym celu Klient powinien zwrócić się do Sprzedawcy na dane kontaktowe podane w pkt I ust. 4 Regulaminu. .

9. W przypadku braku możliwości realizacji Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie zawiadamia o tym Klienta za pomocą wiadomości przesłanej na podany przez niego adres poczty elektronicznej. W przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, pomiędzy Sprzedawcą a Klientem nie dochodzi do zawarcia Umowy Sprzedaży. Jeżeli Zamówienie, o którym mowa zostało wcześniej opłacone przez Kupującego, Sprzedawca niezwłocznie zwraca mu wszystkie dokonane przez niego płatności.

10. Czas realizacji Zamówienia (skompletowanie Zamówienia oraz przygotowanie go do wysyłki) w toku składania Zamówienia  i jest liczony w następujący sposób:

a) w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży do momentu nadania wysyłki do Klienta;

b) w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności elektronicznej (płatność z góry) – od dnia zaksięgowania wpłaty w pełnej wysokości na rachunku bankowym Sprzedawcy do momentu nadania wysyłki do Klienta.

Do faktycznego czasu, w którym Klient otrzyma Zamówienie, należy doliczyć jeszcze czas dostawy, który Klient może każdorazowo sprawdzić w zależności od wybranego dostawcy na dedykowanej zakładce na stronie Sklepu, oraz informacja ta jest wyświetlana Klientowi w toku składania Zamówienia.

11. Czas realizacji Zamówienia może ulec zmianie z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy. W przypadku, gdy realizacja Zamówienia nie jest możliwa w czasie podanym podczas składania Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie zawiadomi o tym Klienta oraz wskaże nowy, przybliżony termin realizacji Zamówienia. Jeżeli nowy termin nie zostanie zaakceptowany przez Klienta – może on odstąpić od umowy bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.

12. Sprzedawca ma prawo do organizowania okazjonalnych promocji za pośrednictwem Sklepu, w tym również o charakterze gwarancyjnym, jak np. gwarancja satysfakcji, gwarancja zwrotów czy gwarancja najniższej ceny. Warunki takich promocji zostaną każdorazowo podane na stronie Sklepu. Sprzedawca nie udziela gwarancji na Towary, za wyjątkiem okazjonalnych promocji o charakterze gwarancyjnym, o których mowa w zdaniu pierwszym.

 

VII. Umowa Sprzedaży Subskrypcyjnej - subskrypcja Bezokularow.pl.

1. Klient, który posiada, aktywne Konto w Sklepie może dokonać zakupu większości Towarów dostępnych w Sklepie również w formie subskrypcyjnej, w szczególności soczewki kontaktowe, płyny do soczewek kontaktowych oraz krople do oczu (“Towar Subskrypcyjny”). Informacja czy dany Towar jest dostępny do sprzedaży również  w formie subskrypcyjnej jest wyświetlana każdorazowo przy opisie Towaru lub w toku składania Zamówienia. W ramach Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej Sprzedawca zobowiązuje się dostarczać Klientowi zamówiony przez niego Towar Subskrypcyjny w określonej przez Klienta liczbie oraz w określonych przez Klienta odstępach czasu (np. co miesiąc), za cenę określoną zgodnie z zasadami opisanymi poniżej w ust. 16.

2. Aby skorzystać ze sprzedaży subskrypcyjnej Klient powinien podążać za dedykowanymi komunikatami w zwykłym toku składania Zamówienia (opisanym w pkt. VI ust. 4) lub jeśli już uprzednio korzystał z subskrypcji, może ją odnowić za pośrednictwem swojego Konta.

3. W przypadku zawierania Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej, do jej zawarcia dochodzi w taki sam sposób jak w przypadku zwykłego zamówienia, tj. na zasadach o których mowa w pkt. VI ust. 5 powyżej. Sprzedawca potwierdza złożenie Zamówienia Subskrypcyjnego przez Kupującego i przyjęcie go do realizacji poprzez przesłanie Kupującemu wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia Subskrypcyjnego wraz z linkiem pod którym Kupujący może uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w formacie pdf (jest to moment zawarcia Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej).

4. Klient w okresie trwania Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej jest zobowiązany dokonywać zapłaty za zamówione Towary Subskrypcyjne zgodnie z harmonogramem przyjętym w Umowie Sprzedaży Subskrypcyjnej (Klient ma wgląd do harmonogramu oraz ma możliwość jego edycji na swoim Koncie) oraz odbierać dostawy zamówionych Towarów Subskrypcyjnych.

5. Klient w dowolnym momencie (lecz nie później niż dzień przed planowaną realizacją Zamówienia) może zrezygnować z Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej korzystając z opcji usuń subskrypcję dostępnej w panelu Konta lub kontaktując się ze Sprzedawcą w dowolny sposób na dane wskazane w pkt. I ust. 4 Regulaminu.

6. Sprzedawca może rozwiązać Umowę Sprzedaży Subskrypcyjnej w dowolnym momencie i bez podawania przyczyny z zachowaniem 1 miesięcznego okresu wypowiedzenia. Wypowiedzenie może zostać złożone w formie wiadomości e-mail na adres e-mail Kupującego.    

7. Uruchomienie usługi subskrypcji jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na cykliczne pobieranie kwoty najbliższego zamówienia w ramach subskrypcji z karty płatniczej Kupującego, które ma być ponawiane. Pobieranie kwoty odbywa się w dniu realizacji Zamówienia, przez który rozumie się dzień złożenia pierwotnego Zamówienia i cyklicznie każdy następny odstęp czasu lub inny okres wyraźnie wskazany przez Kupującego na jego Koncie. Subskrypcja będzie automatycznie odnawiana do momentu rezygnacji z Subskrypcji przez Kupującego lub rozwiązania Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej na skutek wypowiedzenia złożonego przez Sprzedawcę, o którym mowa w ust. 6 powyżej

8. Zawierając Umowę Sprzedaży Subskrypcyjnej Kupujący wyraża zgodę na zapamiętanie danych jego karty, które będą przechowywane wyłącznie przez dostawcę płatności Przelewy24.pl (PayPro S.A.) i jedynie w celu realizacji Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej.

9. W każdym momencie Kupujący ma możliwość zmiany danych karty służącej do opłacania subskrypcji za pośrednictwem swojego Konta w Sklepie.

10. Klient za pośrednictwem swojego Konta może również wstrzymać subskrypcję na jeden pełny cykl, który uprzednio został przez niego określony, po upływie którego subskrypcja jest automatycznie kontynuowana. Wstrzymanie usługi nie jest równoznaczne z rezygnacją z niej.

11. W każdym momencie Kupujący ma możliwość edytowania danego Zamówienia w ramach subskrypcji. Ostateczny termin zmiany Zamówienia jest możliwy do północy dnia poprzedzającego dzień kolejnego Zamówienia w ramach subskrypcji.

12. Trzy dni przed planowanym automatycznym wygenerowaniem Zamówienia w ramach subskrypcji Kupujący otrzyma maila przypominającego. W tym czasie (lecz nie później niż dzień przed planowaną realizacją Zamówienia) można wstrzymać wysyłkę Zamówienia o jeden cykl, edytować Zamówienie lub usunąć subskrypcję.

13. W przypadku, w którym karta płatnicza lub debetowa Kupującego straci ważność lub brak jest na niej wystarczających środków lub możliwości debetu subskrypcja przestanie być realizowana ze względu na brak możliwości obciążenia karty. Kupujący powinien niezwłocznie edytować dane swojej karty logując się na „Konto klienta”, wybierając zakładkę „Subskrypcja” i wybierając przycisk „Zmień dane karty” bądź wpłacić na właściwe konto kwotę danego Zamówienia w ramach subskrypcji. Sprzedawca ma prawo wstrzymać się ze spełnieniem świadczenia, tj. dostarczenia Towaru Subskrypcyjnego do momentu uregulowania płatności przez Kupującego. Zamówienia takie może zostać całkowicie anulowane po wcześniejszym co najmniej jednokrotnym wezwaniu Kupującego do zapłaty z wyznaczeniem mu dodatkowego 5 dniowego terminu na dokonanie płatności.

14. Zamówienia w ramach subskrypcji, których dostawa ma się odbyć na terytorium Polski bez względu na ich wartość realizowane są na koszt Sprzedawcy. Dla zamówień subskrypcyjnych z dostawą poza granicami Polski zostanie doliczony koszt przesyłki zgodnie z obowiązującym cennikiem (informacja o cenach dostawy jest każdorazowo dostępna na stronie Sklepu w dedykowanej zakładce oraz w toku składania Zamówienia Subskrypcyjnego).

15. W przypadku braku Towaru Subskrypcyjnego określonego w Umowie Sprzedaży Subskrypcyjnej (wybranego przez Kupującego), wedle wyboru Kupującego:

a) Sprzedawca dostarczy Klientowi zastępczy Towar Subskrypcyjny posiadający parametry korekcyjne wskazane w Umowie Sprzedaży Subskrypcyjnej oraz o porównywalnych właściwościach, jednak nie gorszych niż pierwotny Towar Subskrypcyjny określony w Umowie Sprzedaży Subskrypcyjnej w cenie nie wyższej niż zamówiony przez Klienta Towar Subskrypcyjny; lub

b) po poinformowaniu Kupującego o braku Towaru Subskrypcyjnego Kupujący może rozwiązać Umowę Sprzedaży Subskrypcyjnej w trybie natychmiastowym. W przypadku rozwiązania Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej z ww. powodu, Sprzedawca zwraca Kupującemu całą wpłaconą przez niego kwotę stanowiącą cenę za zamówiony i niedostarczony Towar Subskrypcyjny.

16. Cena Towaru Subskrypcyjnego w toku trwania subskrypcji może ulegać zmianie z uwagi na zmieniające się koszty po stronie producentów danych Towarów, na co jako Sprzedawca nie mamy wpływu. Kupującego obowiązuje cena Towaru Subskrypcyjnego przeliczona na 3 dni przed realizacją każdego kolejnego Zamówienia w ramach subskrypcji. Przy czym przy pierwotnym Zamówieniu w ramach subskrypcji jest to cena podana w opisie Towaru Subskrypcyjnego w momencie składania pierwszego Zamówienia Subskrypcyjnego inicjującego zawarcie Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej oraz w toku procesu zakupowego przy ww. pierwotnym Zamówieniu Subskrypcyjnym. Aby w toku trwania subskrypcji poinformować Kupującego o aktualnej cenie Towaru Subskrypcyjnego, Sprzedawca wysyła Kupującemu każdorazowo wiadomość e-mail, o której mowa w ust. 12 powyżej, w której informuje Klienta m.in. również o nowej zaktualizowanej cenie danego Towaru Subskrypcyjnego obowiązującej w Sklepie. Kupujący, który nie zgadza się z zaktualizowaną ceną, może od Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej odstąpić do momentu wejścia zmiany w życie, korzystając z opcji usuń subskrypcję dostępną w panelu Konta bądź kontaktując się ze Sprzedawcą w dowolny sposób na dane wskazane w pkt. I ust. 4 Regulaminu, a także Kupujący może Umowę Sprzedaży Subskrypcyjnej rozwiązać w każdym momencie zgodnie z ust. 5 wyżej.

17. Nieodebranie Towaru Subskrypcyjnego przez Kupującego powoduje automatyczne anulowanie danego pojedynczego Zamówienia w ramach subskrypcji i Sprzedawca zwróci Kupującemu cenę takiego Zamówienia niezwłocznie (nie później niż w terminie 14 dni od nieodebrania Zamówienia).

18. W celu uniknięcia wątpliwości, postanowienia Regulaminu, w szczególności dotyczące Płatności, Dostawy, Opinii oraz Ocen stosuje się odpowiednio również do Umów Sprzedaży Subskrypcyjnych, Zamówień Subskrypcyjnych i Towarów Subskrypcyjnych, chyba że wyraźnie wskazano inaczej.

VIII. Informacja o prawie do odstąpienia od Umowy Sprzedaży oraz Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej.

1. Postanowienia niniejszego punktu Regulaminu dotyczą wyłącznie Kupujących: Konsumentów oraz Przedsiębiorców-Konsumentów.  

2. Kupujący może w terminie 30 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży lub Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej bez podania jakiejkolwiek przyczyny (ustawowo Konsument oraz Przedsiębiorca-Konsument ma 14 dni na dokonanie zwrotu; Sprzedawca zapewnia jednak dłuższy okres na odstąpienie od Umowy Sprzedaży na zasadzie umownego prawa odstąpienia).  

3. Bieg terminu określonego w ust. 2 rozpoczyna się od dostarczenia Towaru/Towaru Subskrypcyjnego Kupującemu lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik. W przypadku umowy, która obejmuje wiele Towarów/Towarów Subskrypcyjnych, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 2 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.

4. Kupujący może odstąpić od Umowy Sprzedaży lub Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od tej umowy. Oświadczenie może być wysłane m. in. za pomocą poczty tradycyjnej lub drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy. Dane kontaktowe Sprzedawcy znajdują się pkt I ust. 4 Regulaminu. Oświadczenie można złożyć także na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.

5. W przypadku przesłania oświadczenia przez Kupującego drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Kupującemu na podany przez niego adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży lub Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej.

6. Skutki odstąpienia od Umowy Sprzedaży lub Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej:

a) umowę, od której odstąpiono uważa się za niezawartą;

b) Sprzedawca zwraca Kupującemu niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży lub Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej, wszystkie dokonane przez Kupującego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru/Towaru Subskrypcyjnego, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostarczenia Towaru/Towaru Subskrypcyjnego innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia Towaru/Towaru Subskrypcyjnego oferowanego przez Sprzedawcę;

c) zwrot płatności jest dokonywany przez Sprzedawcę przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Kupującego z żadnymi kosztami;

d) Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

7. Kupujący powinien odesłać Towar/Towar Subskrypcyjny na adres Sprzedawcy podany w pkt. I ust. 4 Regulaminu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący odstąpił od Umowy Sprzedaży lub Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru/Towaru Subskrypcyjnego przed jego upływem.

8. Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru/Towaru Subskrypcyjnego, także koszty zwrotu Towaru/Towaru Subskrypcyjnego, jeśli ze względu na swój charakter Towar/Towar Subskrypcyjny  ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.

9. Kupujący odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Towaru/Towaru Subskrypcyjnego wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.

10. Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży lub Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej nie przysługuje Kupującemu w przypadkach, o których mowa w art. 38 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta, w tym m.in. w odniesieniu do Umów Sprzedaży, w których:

a) przedmiotem świadczenia jest Towar/Towar Subskrypcyjny nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta/Przedsiębiorcy-Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (art. 38 ust. 1 pkt 3 Ustawy o prawach konsumenta);

b) przedmiotem świadczenia jest Towar/Towar Subskrypcyjny dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (art. 38 ust. 1 pkt 5 Ustawy o prawach konsumenta).

11. Sprzedawca może za pośrednictwem Sklepu organizować okazjonalne promocje na warunkach każdorazowo podanych na stronie Sklepu, w których zrezygnuje z korzystania z poszczególnych ustawowych wyjątków do prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży lub Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej. Wówczas, Klient zyskuje możliwość odstąpienia od Umowy Sprzedaży lub Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej w określonych przypadkach wskazanych w regulaminie takiej promocji, pomimo tego, że Ustawa o prawach konsumenta wyłącza takie uprawnienie.

 

IX. Reklamacja z tytułu Umowy Sprzedaży oraz Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej.

(niezgodność Towaru z umową)

1. Sprzedawca dostarcza Towary/Towary Subskrypcyjne zgodne z Umową Sprzedaży lub Umową Sprzedaży Subskrypcyjnej. Na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi względem Kupujących będących Przedsiębiorcami zostaje wyłączona.  Ponadto, Sprzedawca względem Klientów będących Przedsiębiorcami odpowiada wyłącznie za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy Sprzedaży lub Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej, które jest następstwem zawinionego i umyślnego działania Sprzedawcy. Odpowiedzialność Sprzedawcy względem Klientów będących Przedsiębiorcami jest ograniczona do szkody rzeczywistej.

2. Postanowienia niniejszego punktu od ustępu 2 dotyczą wyłącznie Kupujących: Konsumentów oraz Przedsiębiorców-Konsumentów oraz dotyczą niezgodności Towaru/Towaru Subskrypcyjnego z umową.

3. Jeśli Towar/Towar Subskrypcyjny jest niezgodny z Umową Sprzedaży lub Umową Sprzedaży Subskrypcyjnej Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta lub Przedsiębiorcy-Konsumenta za doprowadzenie do ich zgodności z Umową Sprzedaży lub Umową Sprzedaży Subskrypcyjnej na postawie przepisów rozdziału 5a Ustawy o prawach konsumenta.

4. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za niezgodność Towaru/Towaru Subskrypcyjnego z Umową Sprzedaży lub Umową Sprzedaży Subskrypcyjnej istniejącą w chwili jego dostarczenia Kupującemu i ujawnioną w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru/Towaru Subskrypcyjnego do użycia jest dłuższy. Kryteria oceny zgodności Towaru/Towaru Subskrypcyjnego z Umową Sprzedaży lub Umową Sprzedaży Subskrypcyjnej są określone w art. 43b ust. 1-2 Ustawy o prawach konsumenta.

5. W przypadku ujawnienia niezgodności, Kupującemu przysługują uprawnienia wskazane w art. 43d i n. Ustawy o prawach konsumenta. Realizacja uprawnień Kupującego wskazanych w zdaniu poprzedzającym następuje zgodnie z przepisami Ustawy o prawach konsumenta oraz z postanowieniami niniejszego punktu Regulaminu.

6. Jeżeli Towar/Towar Subskrypcyjny jest niezgodny z Umową Sprzedaży lub Umową Sprzedaży Subskrypcyjnej, Klient może złożyć reklamację zawierającą żądanie naprawy lub wymiany Towaru/Towaru Subskrypcyjnego.

7. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru/Towaru Subskrypcyjnego z Umową Sprzedaży lub Umową Sprzedaży Subskrypcyjnej w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.

8. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru/Towaru Subskrypcyjnego do zgodności z Umową Sprzedaży lub Umową Sprzedaży Subskrypcyjnej.

9. Reklamacje z tytułu niezgodności Towaru/Towaru Subskrypcyjnego z Umową Sprzedaży lub Umową Sprzedaży Subskrypcyjnej można zgłaszać w dowolnej formie, na dane kontaktowe Sprzedawcy podane wyżej w pkt I ust. 4 Regulaminu. Sprzedawca udostępnia jako Załącznik nr 2 do Regulaminu przykładowy wzór formularza reklamacyjnego, z którego Klient może skorzystać.

10. W reklamacji Klient powinien podać, w szczególności swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, numer Zamówienia lub Zamówienia Subskrypcyjnego, datę zawarcia Umowy Sprzedaży lub Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej, oraz opis ujawnionej niezgodności Towaru/Towaru Subskrypcyjnego z umową oraz wskazanie czego Klient się domaga, tj. czy żąda naprawy czy wymiany Towaru/​​Towaru Subskrypcyjnego.

11. Reklamacje będą rozpatrywane przez Sprzedawcę w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Klient zostanie powiadomiony o rozstrzygnięciu zgłoszonej reklamacji na adres e-mail wskazany przez niego w trakcie składania Zamówienia/Zamówienia Subskrypcyjnego.

12. Po rozpatrzeniu reklamacji, Sprzedawca udziela Kupującemu odpowiedzi na reklamację, w której:

a) uznaje reklamację oraz wskazuje planowany termin realizacji żądania Kupującego;

b) uznaje reklamację oraz informuje Kupującego o skorzystaniu przez Sprzedawcę z uprawnienia, o którym mowa ust. 7 powyżej;

c) odmawia doprowadzenia Towaru/Towaru Subskrypcyjnego do zgodności z Umową Sprzedaży lub Umową Sprzedaży Subskrypcyjnej z przyczyn wskazanych w ust. 8 powyżej;

d)  odrzuca reklamację jako bezzasadną.

13. W przypadkach wskazanych w ust. 12 pkt a-b powyżej, Sprzedawca na własny koszt doprowadza Towar/Towar Subskrypcyjny do zgodności z Umową Sprzedaży lub Umową Sprzedaży Subskrypcyjnej w rozsądnym czasie od chwili otrzymania reklamacji i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, uwzględniając specyfikę Towaru/Towaru Subskrypcyjnego oraz cel, w jakim Klient go nabył. Planowany termin doprowadzenia Towaru/Towaru Subskrypcyjnego do zgodności z Umową Sprzedaży lub Umową Sprzedaży Subskrypcyjnej Sprzedawca wskazuje w odpowiedzi na reklamację.

14. Kupujący udostępnia Sprzedawcy Towar/Towar Subskrypcyjny podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Kupującego Towar/Towar Subskrypcyjny na swój koszt.

15. Kupujący nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru/Towaru Subskrypcyjnego, który następnie został wymieniony.

16. Jeżeli Towar/Towar Subskrypcyjny jest niezgodny z Umową Sprzedaży lub Umową Sprzedaży Subskrypcyjnej, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, gdy:

a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru/Towaru Subskrypcyjnego do zgodności z Umową Sprzedaży lub Umową Sprzedaży Subskrypcyjnej zgodnie z ust. 8 powyżej;

b) Sprzedawca nie doprowadził Towaru/Towaru Subskrypcyjnego do zgodności z Umową Sprzedaży lub Umową Sprzedaży Subskrypcyjnej zgodnie z ust. 13  powyżej oraz art. 43d ust. 4-6 Ustawy o prawach konsumenta;

c) brak zgodności Towaru/Towaru Subskrypcyjnego z Umową Sprzedaży lub Umową Sprzedaży Subskrypcyjnej występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar/Towar Subskrypcyjny do zgodności z Umową Sprzedaży lub Umową Sprzedaży Subskrypcyjnej;

d) brak zgodności Towaru/Towaru Subskrypcyjnego z Umową Sprzedaży lub Umową Sprzedaży Subskrypcyjnej jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy Sprzedaży lub Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d, tj. żądania od Sprzedawcy doprowadzenia Towaru/Towaru Subskrypcyjnego do zgodności z Umową Sprzedaży lub Umową Sprzedaży Subskrypcyjnej;

e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru/Towaru Subskrypcyjnego do zgodności z Umową Sprzedaży lub Umową Sprzedaży Subskrypcyjnej w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.

17. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 16 powyżej, Klient może złożyć w dowolnej formie na dane kontaktowe Sprzedawcy podane wyżej w pkt I ust. 4 Regulaminu.

18. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 16 powyżej powinno zawierać imię i nazwisko Klienta; adres do korespondencji; numer Zamówienia lub Zamówienia Subskrypcyjnego; datę zawarcia Umowy Sprzedaży lub Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej; datę ujawnienia niezgodności z umową oraz opis tej niezgodności; wskazanie przyczyny złożenia ww. oświadczenia z wymienionych w ust. 16 Regulaminu; a także informacja o tym czego Klient się domaga, tj. oświadczenie Kupującego o obniżeniu ceny Towaru/Towaru Subskrypcyjnego albo o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży lub Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej.

19. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową. Sprzedawca zwraca Klientowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa do obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny.

20. Klient nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży lub Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej, jeżeli brak zgodności Towaru/Towaru Subskrypcyjnego z Umową Sprzedaży lub Umową Sprzedaży Subskrypcyjnej jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru/Towaru Subskrypcyjnego z umową jest istotny.

21. W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży lub Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej Klient niezwłocznie zwraca Towar/Towar Subskrypcyjny Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy. Odesłanie Towaru/Towaru Subskrypcyjnego powinno nastąpić na adres korespondencyjny podany w pkt. I ust. 4 Regulaminu.

22. Sprzedawca zwraca Klientowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru/Towaru Subskrypcyjnego lub dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

 

X. Dostawa.

1. Sprzedawca realizuje Dostawę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz za granicą do krajów wskazanych na dedykowanej podstronie Sklepu dostępnej tutaj, za pomocą dostawców wskazanych na stronie Sklepu. Czas dostawy liczony jest od momentu nadania Zamówienia  do wysyłki.

2. Szczegółowe informacje o dostępnych dostawcach, kosztach Dostawy oraz terminach jej realizacji przez poszczególnych dostawców znajdują się na stronie Sklepu w zakładce “Dostawa”, a także informacje te wyświetlane są Klientowi w toku składania Zamówienia.

3. Zamówienie może być również odebrane osobiście przez Kupującego lub osobę przez niego upoważnioną, w punktach odbioru wskazanych przez Sprzedawcę na dedykowanej zakładce w Sklepie. Odbiór osobisty jest możliwy wyłącznie przy Zamówieniach opłacanych z góry; nie ma w takim przypadku możliwości płatności przy odbiorze. Przy odbiorze osobistym Klient nie ponosi kosztów dostawy.

4. Zakupione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem wybranego przez niego dostawcy na adres wskazany w Formularzu Zamówienia.

5. W przypadku wybrania sposobu Dostawy - InPost Paczkomaty 24/7, adresem Dostawy jest punkt wybranego przez Klienta paczkomatu w momencie składania Zamówienia.

6. W dniu wysłania Towaru przekazywana jest na adres poczty elektronicznej Kupującego informacja potwierdzająca nadanie przesyłki przez Sprzedawcę.

7. Zakupiony Towar powinien dotrzeć do Kupującego w nienaruszonym stanie. Kupujący obowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Kupujący ma prawo żądać od pracownika dostawcy spisania właściwego protokołu, a także Kupujący powinien niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą.

 

XI. Płatności.

1. Podane ceny Towarów są wyrażone w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT w obowiązującej stawce). Ceny Towarów nie zawierają kosztów Dostawy. Sprzedawca nie korzysta z algorytmu, który dostosowuje ceny w oparciu o zautomatyzowane podejmowanie decyzji.

2. Na końcową kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Towar oraz koszt Dostawy.

3. Dostępne sposoby płatności w Sklepie to:

a) płatność on-line lub płatność kartą przy wykorzystaniu systemu płatności PayU;

b) system odroczonych płatności PayU;

c) płatności elektroniczne PayPal - dla wysyłek zagranicznych; wymagane założone konto w systemie PayPal;

d) płatność kartą kredytową lub debetową przy wykorzystaniu systemu płatności Przelewy24 - wyłącznie przy płatnościach cyklicznych za zamówienia subskrypcyjne;

e) płatność BLIK;

f) płatność Google Pay lub Apple Pay;

g) system odroczonych płatności Twisto;

h) płatność za pobraniem.

4. W przypadku zawarcie Umowy Sprzedaży Subskrypcyjnej, możliwa jest wyłącznie płatność cykliczna kartą debetową lub kredytową,  przy wykorzystaniu systemu płatności Przelewy24.

5. Szczegółowe informacje o dostępnych sposobach płatności są wyświetlane Klientowi w toku składania Zamówienia oraz w dedykowanej zakładce na stronie Sklepu.

6. Na każde Zamówienie wystawiana jest faktura VAT (jeśli Kupujący zaznaczy w procesie zakupowym opcję, że chce otrzymać fakturę VAT), a w pozostałych przypadkach paragon elektroniczny (e-paragon). Faktura VAT lub e-paragon jest dostarczany Kupującemu drogą elektroniczną na adres e-mail Kupującego wskazany w procesie składania Zamówienia. Akceptacja Regulaminu stanowi jednocześnie zgodę na przesyłanie (udostępnianie) faktur w formie elektronicznej w przypadku osób, które wybiorą taką opcję, a w pozostałych przypadkach akceptacja Regulaminu stanowi jednocześnie zgodę na przesyłanie (udostępnianie) e-paragonów. Wskazanie przez Klienta danych do wystawienia faktury VAT w postaci numeru NIP oraz firmy działalności gospodarczej oznacza wyrażenie woli zawarcia Umowy Sprzedaży jako Przedsiębiorca albo Przedsiębiorca-Konsument.

 

XII. Opinie i Oceny.

1. Sprzedawca, oświadcza, że nie jest w stanie zapewnić, że Opinie oraz Oceny publikowane na temat Towarów, na stronach Sklepu lub social mediach Sklepu pochodzą wyłącznie od konsumentów, którzy Towar faktycznie nabyli. Sprzedawca jednak dokłada wszelkich starań, aby eliminować Opinie sprzeczne z powszechnie obowiązującym prawem lub Regulaminem, w tym celu Opinie przed publikacją są moderowane, na zasadach, o których mowa w poniższym pkt. Regulaminu w ust. C (1). Dodatkowo, w przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących zamieszczonych Opinii, Klienci oraz osoby trzecie mogą zgłosić je Sprzedawcy do weryfikacji.

2. Klient może dodać Opinię oraz Ocenę za pośrednictwem Sklepu wchodząc na kartę danego Towaru i klikając w przycisk “Dodaj opinię”. Dodanie Opinii i Oceny jest możliwe przy podaniu swojego adresu e-mail; a także imienia lub nazwiska bądź pseudonimu - według wyboru Klienta. Podanie adresu e-mail jest wymagane do wystawienia Opinii i Oceny na potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa Sklepu i możliwości zareagowania przez Sprzedawcę, w przypadku opublikowania przez Klienta niedozwolonej treści w rozumieniu poniższego pkt. Regulaminu. Adres e-mail Klienta nie podlega publikacji wraz z Opinią i Oceną, chyba że Klient wyrazi na to zgodę. Do dodania Opinii i Oceny wymagane jest posiadanie aktywnego Konta i zalogowanie się do niego.  

3. Warunki dopuszczalnych opinii (Treści Klientów), zasady ich weryfikacji oraz mechanizm zgłaszania niedozwolonych treści opisane są w pkt. XIII Regulaminu dot. Treści Klientów.

 

XIII. Treści Klientów.

A. Zarówno w Sklepie jak i na Portalach Społecznościowych Sklepu występują usługi, które wypełniają definicję usług pośrednich wskazanych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady z 19 października 2022  – Akt o usługach cyfrowych (DSA), w postaci:

1. funkcja opinii w Sklepie;

2. komentarze/opinie na Blogu (zakładka Poradniki);

3. uzupełnianie danych Klienta w usłudze Konta ponad te niezbędne do przyjmowania i realizowania Zamówień (przy czym w usłudze Konta Klient może dodatkowo ustawić jedynie swoją ksywkę/nick);

4. możliwość komentowania oraz dodawania opinii na profilach Sklepu w Portalach Społecznościowych.
 

B. Zasady opiniowania oraz warunki dopuszczalnych Treści Klientów.

1. Dodawanie opinii oraz komentarzy zarówno w Sklepie jak i za pośrednictwem Portali Społecznościowych jest całkowicie dobrowolne. Sprzedawca nie przewiduje za nie żadnych nagród, w szczególności w postaci rabatów czy voucherów.

2. Opinie powinny odnosić się do działalności Sprzedawcy i doświadczeń Klientów w związku ze skorzystaniem z towarów lub usług Sprzedawcy, w szczególności w związku z dokonaniem zakupów za pośrednictwem Sklepu i powinny dotyczyć Sprzedawcy, Towarów lub Sklepu. Komentarze na Portalach Społecznościowych powinny być związane merytorycznie z treściami pojawiającymi się w ramach prowadzonych przez Sprzedawcę profili na tych portalach.

3. Jeśli Klient zamierza zamieszczać Treści Klienta za pośrednictwem Sklepu lub Portali Społecznościowych, jest zobowiązany do formułowania ich w sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny.

4. Niedozwolone jest zamieszczanie:

a) nielegalnych treści w rozumieniu DSA, czyli treści sprzecznych z powszechnie obowiązującym prawem;

b) treści, które w inny sposób niż w pkt a) są niezgodne z dobrymi obyczajami lub niniejszym pkt. Regulaminu.

5. W szczególności, niedozwolone jest zamieszczanie Treści Klienta, które:

a) naruszają prawo autorskie;

b) naruszają dane osobowe jakiejkolwiek osoby trzeciej;

c) nawołują do nienawiści lub treści o charakterze terrorystycznym;

d) są obraźliwe, dyskryminujące, wulgarne lub naruszające dobra osobiste;  

e) zawierają nieprawdziwe informacje lub mogą wprowadzić w błąd innych Klientów;

f) zawierają treści reklamowe lub promujące bezpośrednio albo pośrednio inne serwisy;   

g) są dyskryminujące, obraźliwe, wulgarne, nawołują do nienawiści lub w inny sposób naruszają dobra osobiste;

h) stanowią działania konkurencyjne względem Sprzedawcy poprzez promocję usług konkurencyjnych;

i) w przypadku komentarzy - nie są związane merytorycznie z treściami pojawiającymi się na Portalach Społecznościowych;

j) w przypadku opinii - nie są związane z działalnością Sprzedawcy ani skorzystaniem przez daną osobę  z towarów lub usług Sprzedawcy;

k) w przypadku opinii - są dodawane przez opłaconych użytkowników, w celu sztucznego podwyższenia lub obniżenia oceny danego towaru;

l) zawierają linki do stron trzecich lub noszą cechy oszustwa lub wyłudzenia w internecie, takie jak scam, phishing, spoofing, spam.

6. W przypadku gdy Sprzedawca poweźmie jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób w związku z Treściami Klienta, natychmiast informuje o swoim podejrzeniu właściwe organy ścigania lub organy sądowe i przekazuje wszystkie dostępne mu informacje na ten temat.

 

C. Zasady moderacji Treści Klientów.

1. Treści Klienta przed publikacją podlegają moderacji. Sprzedawca każdorazowo przed publikacją Treści Klienta przeprowadza czynności weryfikacyjne czy zamieszczone Treści Klienta są zgodne z powszechnie obowiązującym prawem lub niniejszym pkt. Regulaminu. Sprzedawca nie korzysta przy tym z żadnych zautomatyzowanych narzędzi, weryfikacja przeprowadzana jest w sposób ręczny, przy pomocy wyznaczonego personelu Sprzedawcy.

2. Sprzedawca przy czynnościach weryfikacyjnych Treści Klienta działa z należytą starannością, w sposób obiektywny i proporcjonalny oraz z należytym uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych interesów wszystkich zaangażowanych stron.

3. W przypadku wykrycia Treści Klienta niezgodnej z niniejszym pkt. Regulaminu, Sprzedawca ma prawo podjąć decyzję o niepublikowaniu, zablokowaniu lub usunięciu Treści Klienta.

4. W przypadku podjęcia decyzji o niepublikowaniu, zablokowaniu lub usunięciu danej Treści Klienta, Sprzedawca niezwłocznie zawiadamia o tym Klienta - autora Treści Klienta wobec której Sprzedawca podjął ww. decyzję, wraz z uzasadnieniem. Zawiadomienie zostanie zrealizowane pod warunkiem, że Sprzedawca ma dostęp do elektronicznych danych kontaktowych danego Klienta i takie zawiadomienie jest zgodne z powszechnie obowiązującym prawem.

5. W przypadku podjęcia działania w postaci nieopublikowania, zablokowania lub usunięcia Treści Klienta jako niezgodnych z niniejszym pkt. Regulaminu, Klient który umieścił lub chciał umieścić daną Treść Klienta, może złożyć odwołanie. Zasady składania i rozpatrywania odwołań znajdują się w  lit. D) ust. 6 poniżej.

6. Odwołania dotyczące Treści Klientów nie będą rozpatrywane przy użyciu zautomatyzowanych środków. Weryfikacja odwołań odbywa się ręcznie, przy pomocy wyznaczonego personelu Sprzedawcy.

 

D. Mechanizm zgłaszania niedozwolonych Treści Klientów.  

1. Zarówno Klient jak i każda osoba trzecia może dokonać zgłoszenia jeżeli jej zdaniem na jakiejkolwiek stronie Sklepu lub w Portalach Społecznościowych Sprzedawcy znajduje się Treść Klienta niezgodna z niniejszym pkt. Regulaminu lub stanowiąca treść nielegalną w rozumieniu DSA. Zgłoszenia można dokonać drogą mailową na adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@bezokularow.pl. Zgłoszenie powinno zawierać:

a) wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że Treści Klienta stanowi nielegalną treść;

b) jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji Treści Klienta, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Treści Klienta,

c) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE,

d) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.

2. Sprzedawca przygotował wzór zgłoszenia (Załącznik nr 3 do Regulaminu), którym zarówno Klient jak i jakakolwiek osoba trzecia może się wesprzeć przy składaniu zgłoszenia, jednak nie jest to obowiązkowe.

3. Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe osoby lub podmiotu, które dokonały zgłoszenia, Sprzedawca bez zbędnej zwłoki przesyła takiej osobie lub takiemu podmiotowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.

4. W przypadku, gdy zgłoszenie jest niepełne lub zawiera inne błędy, Sprzedawca może zwrócić się do zgłaszającego z prośbą o uzupełnienie lub poprawienie zgłoszenia. Jeżeli zgłaszający nie dokona uzupełnienia lub poprawienia zgłoszenia najpóźniej w terminie 14 dni od dnia wezwania przez Sprzedawcę, zgłoszenie pozostawia się bez rozpoznania.

5. Sprzedawca rozpatruje zgłoszenia oraz podejmuje decyzje w odniesieniu do zgłoszonych Treści Klienta w terminie do 14 dni od dnia otrzymania kompletnego i prawidłowego zgłoszenia, w sposób niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności. Sprzedawca powiadamia bez zbędnej zwłoki osobę lub podmiot zgłaszający o swojej decyzji, a w przypadku uwzględnienia zgłoszenia i podjęcia decyzji o zablokowaniu lub usunięciu Treści Klienta będącej przedmiotem zgłoszenia, Sprzedawca powiadamia o swojej decyzji również autora tej Treści, w obu przypadkach wraz z uzasadnieniem decyzji oraz informacją o możliwości odwołania się od podjętej decyzji. Sprzedawca może nie informować o podjętej decyzji w przypadku, gdy nie posiada odpowiednich elektronicznych danych kontaktowych do którejkolwiek z ww. osób.

6. Od każdej decyzji Sprzedawcy istnieje możliwość odwołania. Odwołanie może zostać złożone za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail kontakt@bezokularow.pl w terminie 14 dni od doręczenia decyzji Sprzedawcy. Odwołanie powinno zawierać szczegółowe uzasadnienie, dlaczego odwołujący nie zgadza się z decyzją Sprzedawcy. Sprzedawca rozpatruje odwołania w terminie do 14 dni.

7. W przypadku pozytywnie rozpatrzonego zgłoszenia Sprzedawca usunie lub zablokuje zgłoszoną Treść Klienta niezwłocznie.

8. Odwołania autorów Treści lub zgłaszających będą rozpatrywane przez Sprzedawcę lub wyznaczony do tego personel Sprzedawcy. Nie będą one rozpatrywane w sposób zautomatyzowany.

 

XIV. Dane osobowe

Informacje o przetwarzaniu przez Sprzedawcę danych osobowych Klientów znajdują się w Polityce Prywatności.


XV. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.

1. Sprzedawca informuje, iż Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń zgodnie z procedurą Internetowego Rozstrzygania Sporów opracowaną przez Komisję Europejską dostępną na stronie internetowej: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show.

2. Platforma ODR to platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym, która stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

3. Konsument może skorzystać z platformy ODR, aby rozwiązać swój problem bezpośrednio ze Sprzedawcą. Platforma ODR powiadomi Sprzedawcę o wniosku Konsumenta. Jeżeli Sprzedawca wyrazi chęć rozmowy, będzie można za pomocą Platformy wymieniać wiadomości, wysyłać załączniki, takie jak zdjęcia produktu oraz zaplanować spotkanie online. Strony będą miały maksymalnie 90 dni na osiągnięcia porozumienia. Mogą one w każdej chwili odstąpić od rozmów bezpośrednich.

4. Konsumentem posiada między innymi następujące możliwości skorzystania z pozasądowego rozwiązania sporu między Konsumentem a Sprzedawcą:

a) zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej Sprzedawcy, z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu między Konsumentem a Sprzedawcą w trybie mediacji (umożliwienie zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony) lub koncyliacji (przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu);

b) uprawniony jest do zwrócenia się do stałego sądu polubownego działającego przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej, właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej Sprzedawcy, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej ze Sprzedawcą umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu.

5. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie swoich uprawnień oraz w sprawie sporu między nim, a Sprzedawcą, między innymi zwracając się do powiatowego (miejskiego) Rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich) Informacje dla Konsumentów, w tym informacje na temat możliwości uzyskania pomocy oraz informacje o podmiotach uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów (w szczególności Rzecznicy Konsumentów lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej) dostępne są również na stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (uokik.gov.pl).

 

XVI. Postanowienia końcowe.  

1. Prawem mającym zastosowanie do Regulaminu oraz wskazanych w nim umów jest prawo polskie. Wybór prawa polskiego nie pozbawia jednak Konsumenta oraz Przedsiębiorcy-Konsumenta ochrony wynikającej z przepisów prawa obcego, których nie można wyłączyć w drodze umowy i które byłoby właściwe w razie braku wyboru prawa polskiego.

2. Umowy za pośrednictwem Sklepu są zawierane w języku polskim.

3. Do rozpatrzenia ewentualnych sporów wynikających z umów, o których mowa w niniejszym Regulaminie właściwy będzie polski sąd powszechny ze względu na siedzibę Sprzedawcy. Postanowienie powyższe nie ma zastosowania wobec Konsumentów oraz Przedsiębiorców-Konsumentów, w przypadku których spory zostaną poddane właściwym sądom powszechnym.

4. Regulamin może zostać zmieniony z ważnych powodów, przez które rozumie się:

a) zmiana przepisów prawa;

b) dostosowanie treści Regulaminu do orzeczeń organów władzy państwowej lub europejskiej;

c) aktualizacja danych identyfikujących Sprzedawcę, w tym danych rejestrowych lub teleadresowych;

d) zmiany sposobów płatności i dostaw;

e) zmiana zakresu, sposobów lub warunków świadczenia przez Sprzedawcę usług elektronicznych w postaci wprowadzenia nowych, zmianę lub wycofanie dotychczasowych funkcjonalności lub usług dostępnych za pośrednictwem Sklepu, w tym zmiany technologiczne oraz techniczne;

f) zmiany biznesowe;

g) konieczność zmian redakcyjnych takich jak sprostowanie omyłek pisarskich, niejasności lub błędów;

h) przeciwdziałanie nadużyciom.

5. Sprzedawca informuje Klientów o zmianie Regulaminu z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem poprzez umieszczenie nowego brzmienia regulaminu na stronie Sklepu oraz odpowiedniej informacji o zmianie, a także za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Klientów posiadających aktywne Konta w Sklepie.

6. W przypadku zawarcia na podstawie Regulaminu umów o charakterze ciągłym zmieniony regulamin wiąże Klienta, jeżeli został on prawidłowo powiadomiony o wprowadzonych zmianach, a Klient nie wypowiedział zawartej umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia.

7. Do Umów Sprzedaży oraz Umów Sprzedaży Subskrypcyjnej zawartych przed dniem wejścia w życie nowego brzmienia Regulaminu, zastosowanie ma ówcześnie obowiązujący regulamin, z zastrzeżeniem pkt VII ust 16.

8. Regulamin nie ma na celu wyłączania ani ograniczania uprawnień Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem, przysługujących im na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. Z uwagi na zawiłość regulacji oraz kształtującego się cały czas prawa konsumenckiego i jego interpretacji, gdyby jednak zaistniała jakakolwiek sprzeczność pomiędzy treścią Regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, które przyznają Konsumentom lub Przedsiębiorcom-Konsumentom określone uprawnienia, pierwszeństwo mają przepisy prawa.

9. Regulamin w obecnym brzmieniu obowiązuje od 29.03.2024 r.

 

Załączniki do Regulaminu: 

 

 

 

Regulamin ważny dla zamówień złożonych przed 29.03.2024 r. do pobrania poniżej:

PDF

Regulamin ważny dla zamówień złożonych przed 01.01.2023 r. do pobrania poniżej:

PDF

Regulamin ważny dla zamówień złożonych przed 01.01.2021 r. do pobrania poniżej:

 PDF